Alla priser presenteras exkl. frakt och ev. postavgifter.
Våra priser online är dagsaktuella men vi förbehåller oss rätten att justera priserna vid kraftiga prisförändringar från våra leverantörer. I övrigt följer vi
Konsumentverkets riktlinjer för försäljning till privatpersoner och näringsidkare.
Prim Logic AB kan fram till leveransdagen, utan föregående avisering, ändra priserna som följd av ändrade leverantörspriser, valutakurser eller andra förhållanden som ligger utanför Prim Logic AB´s kontroll och påverkan, i förhållande till ordertillfället.
Prim Logic AB Org nr: 556769-9375
Minsta orderbelopp varierar beroende på valt leveranssätt.
Fraktkostnad beräknas utifrån produkterna i varukorgen samt valda leverans- och betalsätt.
Alla fraktkostnader visas inkl. moms.
Betaltjänst för betalning via Swish, Kreditkort, tillhandahålls av
Swedbank Pay.
- Vad gäller vid kortköp som ex hur kortkunden får bekräftelse på sitt köp?
Köp via kort eller Swish genererar ett kvitto. Betalning sker i samband med beställning via hemsidan.
I samarbete med Swedbank Pay erbjuder vi kortbetalningar med VISA och Mastercard.
Swedbank Pay krypterar all känslig kortdata så att ingen obehörig får tillgång till uppgifterna.
Vid köp fyller du i kortnummer, giltighetstid och CVC-kod hos Swedbank Pay. Du kan också komma att behöva verifiera ditt kortköp hos din kortutgivare med Verified by VISA eller MasterCard SecureCode.
- Information om ångerrätten
I enlighet med svensk lagstiftning om konsumentskydd vid distansavtal har privatkonsument 14 dagar på sig att frånträda sitt köp från det att kunden har mottagit produkten. Kunden har rätt att öppna och kontrollera varan. I de fall där värdeminskning skett vid öppnandet och kontrollen av varan kommer Prim Logic AB debitera kunden för denna värdeminskning. Ångerrätten gäller inte hygienartiklar som ex. in-ear hörlurar, datorprogram, spel eller ljud- och bildupptagningar då förseglingen/plomberingen brutits samt specialtillverkade datorer eller övrig beställda specialutrustning av oss som vi normalt inte lagerför. För en enklare hantering bör kund före återsändandet göra en återköpsanmälan. Observera att erhållande av returnummer ej utgör ett godkännande av ångerrätt. Vid återsändandet skall returfrakten vara betald samt med faktura/följesedel bifogad och i förekommande fall vara tydligt märkt med returnummer. Varan bör vara förpackad i av Posten godkänt ytteremballage (t.ex. wellpappkartong) då det åligger kund att produkten inkommer till Prim Logic AB samt att den inte skadas under returtransporten. Du kan även meddela Prim Logic AB om frånträdande av köp genom att fylla i och posta Konsumentverkets blankett till oss. Erhållande av returnummer utgör inte godkännande av ångerrätt utan godkänns först när Prim Logic AB mottagit produkten och funnit den insänd i enlighet med ovanstående villkor. Vid fullt godkännande av ångerrätt återbetalas hela beloppet kunden betalt för varan exklusive frakt kostnad.
- Information om reklamation
I enlighet med svensk lagstiftning har privatkonsument rätt att reklamera varor som var felaktiga vid överlämnandet av varan inom 3 år från inköpsdatum. Meddelande om reklamation skall lämnas till Prim Logic AB inom 2 månader från det att felet upptäckts. Fel som uppstår inom 6 månader från inköpsdatum anses vara ursprungliga. Sker reklamation inte inom 3 år från inköpsdatum förlorar privatkonsumenten rätten att reklamera varan.
För en enklare hantering bör kund före återsändandet göra en felanmälan. Observera att erhållande av returnummer ej utgör ett godkänt reklamationsärende. Vid återsändandet skall faktura/följesedel vara bifogad och kartongen vara tydligt märkt med returnummer. Varan skall vara förpackad i av Posten godkänt ytteremballage (t ex wellpappkartong). Reklamationsärenden som inkommer till Prim Logic AB utan godkänt ytteremballage (t.ex. i kuvert) returneras till kund utan åtgärd då dessa ej kan godkännas för reklamationsåtgärd. Hantering och frakt i samband med felaktiga returer debiteras konsumenten.
- Information om förväntade leveranstider från köp till leverans
Leveranstider som uppges för våra produkter anger när varorna beräknas komma till Prim Logic AB och när antal dagar anges menas antal vardagar, dock kan leveranstiderna förskjutas pga. att vår leverantör ej har varan i lager. Tid för plockning, packning och ev. montering tillkommer samt transporttid enligt valt fraktsätt.
Bekräftade beställningar före klockan 13.00 på lagerförda produkter expedieras som regel samma dag (gäller vardagar). Skräddarsydda datorsystem har normalt en leveranstid på 5-7 arbetsdagar. Avvikelser från ovanstående kan dock förekomma vid högre arbetsbelastning. Skulle leveranstiden överskrida uppgiven maximal leveranstid har du som privatkonsument rätt att häva köpet och i de fall där produkten eller produkterna är förskottsbetalade även rätt att få full återbetalning inom 20 dagar. Vid köp av ej lagerförda eller restnoterade produkter kan uppgift om maximal leveranstid ej lämnas då detta ligger utom vår kontroll. Skulle leveranstiden bli orimligt lång eller given leveranstid ej visat sig vara korrekt har du som privatkonsument rätt att häva köpet och i de fall där produkten eller produkterna är förskottsbetalade även rätt att få full återbetalning inom 20 dagar.
- Garanti
För sålda varor gäller respektive tillverkarens garantivillkor. Garantier gäller fabrikationsfel. Det innebär att normala förslitningsskador, rengöring av produkter, skada genom yttre påverkan, skada genom åska eller statistik elektricitet, skada genom olyckhändelse, eller ovarsam hantering inte omfattas av garantin.
- Ej uthämtade paket
Om ni inte hämtar ut era beställda varor i tid, trots påminnelser etc. kommer vi tyvärr behöva debitera er en kostnad om 395 kr. En hanteringskostnad som fraktbolaget debiterar oss. Denna kostnad dras av från er retur.